Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet svar på de spørsmålene vi blir stilt oftest. Siden holdes oppdatert med de mest relevante spørsmålene.

Min bestilling

Du vil motta en bekreftelse på e-post rett etter at du har lagt inn bestillingen. Hvis du ikke har mottatt bekreftelsen, sjekk søppelpostmappen din, siden e-posten kan ha blitt flagget som spam.

Hvis du fortsatt ikke har mottatt den, kontakt oss på "kontakt@sportler.no", så hjelper vi deg.

Du er alltid velkommen til å kontakte oss og sjekke om en endring i bestillingen er mulig, men bestillingen din blir vanligvis behandlet umiddelbart slik at du kan motta den så raskt som mulig, så en endring i bestillingen er vanligvis ikke noe vi kan gjøre.

Hvis det er noe galt med bestillingen din, vennligst ta i bruk vår Retur- og bytteportal HER for å melde inn feilen.

Det er svært viktig at du som kunde undersøker produktene dine nøye ved ankomst. Hvis det er et produkt som er ødelagt eller skadet når du mottar forsendelsen, vennligst ta kontakt med vår kundestøtte. Angi bestillingsnummer og legg ved bilder av det skadede produktet.

Vi beklager de ulempene dette kan medføre deg, og vi vil hjelpe deg på best mulig måte.

FRAKT OG LEVERING

Vi streber etter å få bestillingen din sendt så raskt som mulig.

Normalt vil bestillingen din bli behandlet av våre leverandører innen 12 timer etter at du la inn bestillingen.

Du vil automatisk motta en fraktbekreftelse via mail så snart pakken din har forlatt vårt lager. Etter dette tar det normalt mellom 8-20 dager før pakken leveres på dørmatten din. Sørg for at navnet ditt står på postkassen/døren din slik at pakken din kan utleveres.

Vær oppmerksom på at leveringstiden kun er et estimat og denne kan avvike. Dette gjelder spesielt under kampanjer og helligdager, og dette er dessverre ikke noe Sportler eller våre leveringspartnere har noen kontroll over.

Vi opplever for tiden noen forsinkelser akkurat nå på grunn av hyppige nedstegninger hos være leverandører itillegg til den urolige verdenssituasjonen.

Vi frakter pakker i helger og på norske helligdager.

På lager

Du mottar en sendingsbekreftelse via e-post når pakken din er sendt. Om bestillingen din sendes ut ifra vår lager vil du motta en mail med link til Posten.no for å spore pakken din.

Bestillingsvarer

Varer vi ikke har på eget lager kan spores, men det vil gå et par dager fra pakken din sendes til vi mottar ditt sporingsnummer fra vår leverandør. Ta kontakt med oss om du ønsker ditt sporingsnr.

Hvis det har gått mer enn vår estimerte leveringstid på 10-21 dager siden du la inn bestillingen din og du mistenker at den har gått tapt, vennligst kontakt oss på kontakt@sportler.no, så vil vi se nærmere på forsendelsen din.

RETUR OG BYTTE

Om du ønsker å returnere en vare kan du bruke vår Retur/Bytte-portal HER.

Vi ønsker ikke å oppfordre til å bestille og sende i retur dersom man er usikker på str. eller andre faktorer, dermed finner du ikke en retur-lapp i våre forsendelser.

For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller logg deg inn på www.klarna.no. Her kan du i tillegg få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon.

Du er som kunde selv ansvarlig for eventuelle purregebyr på din faktura.

Det er valgfritt hvordan du sender tilbake varene, men det er ditt ansvar å sørge for å få returen trygt tilbake til oss.

Ved tydelig brukte varer vil du stå ansvarlig for den reduserte verdien av varen som grunnet annen håndtering (slittasje, bruksmerker) enn det som er normalt for varens art, egenskaper og funksjon.

45 dagers åpent kjøp

Angrefristen løper fra den dagen du mottok varen. Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som du mottok den.

Refusjon

Tilbakebetaling skjer innen 2-14 virkedager etter at vi har mottatt og behandlet din retur.

Annet

Dersom du ønsker å klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi klage til forbrukerrådet eller via EUs nettplattform for tvisteløsning (ODR-portalen).

Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende.

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

0152 Oslo
http://www.forbrukerraadet.no


ODR-portalen er en nettbasert klageportal levert av EU-kommisjonen og gir tilgang til tvisteløsningsverktøy. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.


Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning

FINNER DU IKKE SVAR PÅ DET DU LURER PÅ?

Skrive gjerne til oss på mail til kontakt@sportler.no

Vi vil svare deg så raskt vi kan!

Kontakt oss

Du kan bruke dette skjemaet for å sende oss en mail, vi svarer deg på mailen du oppgir:

Dette nettstedet er beskyttet av reCAPTCHA, og Googles personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.